Prezentace projektu proběhne
Přejít do místnosti

Inovační a vzdělávací centrum International School of Prague

Ateliér a jména autorů

Studio Perspektiv

Ing. Arch. Barbora S. Babocká

Typ projektu
Interiér
místo realizace
Nebušická 700, 164 00 Praha 6
investor
International School of Prague
dodavatel
Datum kolaudace
09/2020
Fotograf
Popis hlavní myšlenky projektu

Kampus International School of Prague se od své realizace v roce 1997 stále vyvíjí. Studio Perspektiv navrhlo moderní a inspirativní prostor inovačního a vzdělávacího centra, jež reflektuje požadavky měnícího se světa.

Účel, kterému knihovna dříve sloužila, se změnil a vyvinul –nástup digitálních médií, 3D tisku a virtuální či rozšířené reality tento proces ještě více umocnil. Hlavní změnou je propojení různých typů výuky do jednoho multifunkčního prostoru. Inovační a vzdělávací centrum sjednocuje knihovnu, studovnu a workshop s integrovaným pobytovým schodištěm.

„Díky blízkému vztahu s agilním vedením školy se nám podařilo realizovat odvážnou a silnou vizi konceptu ,new learning‛. Cílem bylo přinést maximum vizuální transparentnosti a navrhnout vybavení s důrazem na různorodou ergonomii dětí,“doplňují architekti Antal a Stára. Do projektu byli také přizváni specialisté na tvorbu knihoven z Velké Británie, kteří s architekty konzultovali požadavky knihovnictví 21. století.

technické informace

Knihovní regály byly navrženy s důrazem na flexibilitu, jsou proto opatřeny kolečky a variabilním uspořádáním polic. Důležitým tématem projektu byl akustický a světelný komfort. Akustické panely ve tvaru papírových vlaštovek jsou doplněny o zvětšenou reprodukci labyrintu z knihy Ptačí sněm autora Petra Síse. Prostoru dominují tlumené barvy a přírodní materiály.

Odstíny bílé a šedé se propisují díky vinylové podlaze nebo recyklovaným kobercům od firmy Interface. Přírodní materiály zde zastupuje dubová dýha, která tvoří obklad pobytového schodiště a akustických lamel na stěnách. Světlé barvy akcentuje pestrý sedací nábytek Vitra a Sancal. Teoretickou výuku doplňuje školní dílna budoucnosti tzv.Idea-Lab. Studenti zde mohou využívat 3D tiskárny, CNC frézy či laserové řezačky. Stejně jako zbytek inovačního a vzdělávacího centra je i dílna zařízena s důrazem na flexibilitu, stoly je možné v prostoru přesouvat, elektrifikaci prostoru zajišťují neobvyklé stropní navijáky.

Šetrnost budovy
Enviromentální certifikace
Typ a dosažená úroveň certifikátu
Hospodaření s vodou
Využívá se dešťová voda pro zalévání?
Využívá se dešťová voda pro další účely, např.  splachování toalet?
Je na budově zelená střecha nebo fasáda?
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např.  z  umyvadel a  sprch)?
Kvalita vnitřního prostředí
Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně?
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně?
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech?
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně?
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)?
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie?
Principy cirkulární ekonomiky
Využívá se v projektu recyklovaných materiálů?
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů?
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)?
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků?
Energetická náročnost
Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy
C
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o  spotřebách)?
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)?
Návaznost na okolí
Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy?
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)?
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)?

Další projekty