CHYBIK + KRISTOF
Brněnské Ústřední autobusové nádraží Zvonařka prošlo zásadní rekonstrukcí. Učinit z autobusového nádraží funkční a přívětivý veřejný prostor a zároveň zachovat podstatu brutalistní architektury– to byly cíle, které si před modernizací Zvonařky vytyčili architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof. Opravené nádraží teď odpovídá současným nárokům a nabízí cestujícím vyšší komfort. Zvonařka se směrem k centru otevírá novou výpravní halou, jejíž organický tvar překlenuje zázemí od prodeje jízdenek a čekárny až po občerstvení. Hala stojí na severním okraji nádraží v poloze zrušeného nástupiště a stánků, díky čemuž je pohodlně přístupná od galerie Vaňkovka. Všechna nástupiště propojuje nový bezbariérový chodník. Orientaci jim usnadňuje nový informační systém. Ocelová konstrukce zastřešení dostala světlý nátěr. Celý prostor opticky zvyšuje nové osvětlení, jehož intenzita reaguje na okolní denní světlo a šetří elektřinu. Přibyl také výtah na střechu, kde lidé mohou nově využít parkovcí místa.
Rozloha: 10 000 m²
Celkové stavební náklady: 120 000 000 CZK
Klient: ČSAD Brno Holding, a.s.
Majitel: ČSAD Brno Holding, a.s.
Investor: ČSAD Brno holding a.s.
Další partneři realizace proměny (jiní než iniciátor a investor): PS Brno, s.r.o. - generální dodavatel stavby, RIDE TECHNIC s.r.o. - generální dodavatel nátěrů
Tým architektů:
Ondřej Chybík, Michal Krištof (hlavní architekti)
Ondřej Švancara (vedoucí projektu)
Ingrid Spáčilová, Adam Jung, Kryštof Foltýn, Martin Holý, Laura Emilija Druktenytė (tým)
Mobiliář a vybavení interiéru výpravní haly: mmcité, a.s.
Generální dodavatel: PS Brno s.r.o.
Elektro: ENGIE Services a.s
Dopravní inženýr: Jan Kašpar
Osvětlení: K4 a.s., PS Brno s.r.o.
Stropní systémy: RIDE Technic s.r.o., K4 a.s.